Audyt SEO
Każda firma posiadająca swoją witrynę w Internecie chce, aby była ona jak najwyższej sklasyfikowana w wyszukiwarce wśród konkurencji. Oczywiście kluczowe jest tutaj zastosowanie odpowiednich fraz do pozycjonowania, które wraz ze zmianą struktury i zawartości strony powinny być uzupełniane o nowe. Istotne znaczenie ma stosowanie fraz z nazwą miejscowości, wszak najczęściej przedsiębiorstwo chce zaistnieć najpierw na lokalnym rynku, a także słów kluczowych długiego ogona. Takich fraz musi być bardzo wiele, a w ich odpowiedniej selekcji, a także zastosowaniu pomoże copywriter i specjalista SEO. Najpierw jednak konieczne jest wykonanie audytu SEO dla strony www.
Co to jest Audyt SEO?
Dokładne sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe dana strona może być najskuteczniej pozycjonowana w oparciu o branżę, usługi czy asortyment to jedynie kropla w morzu potrzeb. Niezbędna jest analiza całej strony pod kątem wszystkich czynników, które weryfikowane są przez algorytm Google. Tak w skrócie można określić, czym jest audyt SEO. Każda tego typu operacja musi mieć założone wcześniej cele. Wśród nich może być znalezienie się na pierwszej stronie listy wyszukiwania na dane frazy w Google. Dzięki temu można wypromować określoną ofertę albo towar. W czasie analizy wykorzystywane jest oprogramowanie, które symuluje działanie robota wyszukiwarki. Audyt SEO kończy się konkretnymi wnioskami, czyli określeniem zmian, jakie powinny zostać wprowadzone na stronie internetowej będącej wizytówką firmy z prezentacją oferty czy też sklepem online.
Na czym polega audyt SEO?
Optymalizacja strony internetowej nie jest możliwa bez wykonania jej gruntownej analizy. Trzeba zrobić przegląd wszystkich elementów, które istotne są z punktu widzenia pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Wskazanie mocnych i słabych punktów danego serwisu, a także pól do poprawy i problemów, które powinny zostać rozwiązane przez programistów i redaktorów, także jest istotne. Strona przyjazna dla robotów Google musi posiadać odpowiedni i czytelny interface, powinna być zabezpieczona certyfikatem SSL, nie może zawierać błędów w kodzie strony, a także musi mieć właściwie skonstruowane adresy URL. Audyt SEO może wykryć także duplikaty na stronie, problemy z indeksowaniem, które wpływają na obniżenie jej wartości dla algorytmu Google. Zatem zaleceniem będzie tworzenie unikalnych i wysokiej jakości treści z naturalnie użytymi słowami kluczowymi. Istotne znaczenie ma również szybkość ładowania strony. Czasem może być konieczne przeniesienie strony na nowy silnik i takie wnioski także mogą być wyciągnięte na podstawie analizy. Zweryfikowanie zawartości strony pod względem poprawności, jak również analiza w narzędziach takich jak Google Analytics czy Google Search Console są absolutnie niezbędnymi czynnościami i składnikami audytu SEO.
Korzyści z wykonania audytu SEO?
Firmy, które dopiero rozpoczynają działalność i chcą wypromować swoje usługi w sieci dzięki audytowi SEO wiedzą, w jaki sposób mogą poprawić widoczność strony w wyszukiwarce, a tym samym konkurencyjność swojej oferty. To samo oczywiście dotyczy tych podmiotów, które od jakiegoś czasu są na rynku czy też działają w branży e-commerce. Czasem po wykonaniu analizy może się okazać, że dotychczasowa współpraca z agencją SEO nie była optymalna, bowiem można było zrobić znacznie więcej dla poprawy pozycjonowania danego serwisu, ruchu na stronie i konwersji. Dzięki temu firma może zmienić obsługę związaną z optymalizacją, a tym samym nie trwonić pieniędzy na chybione czy też pozorne działania, które nie przynoszą dobrych rezultatów. Audyt SEO to również doskonały wstęp do odświeżenia serwisu internetowego w sposób przemyślany, a także przyjazny dla odbiorców i samej wyszukiwarki Google. Finalnie zyskuje się także wiedzę, że pozycjonowanie strony jest procesem stałym, wymagającym modyfikacji wraz z wprowadzaniem wszelkich zmian w serwisie. Dodatkowo istotne znaczenie ma fakt, że aktualizacje są potrzebne, bo tylko strona firmowa rozwijana, w przypadku której dostarczane są nowe informacji, usługi czy technologie postrzegana jest jako atrakcyjna dla potencjalnych odbiorców czy klientów. Zatem dobrym pomysłem jest stworzenie subdomeny z blogiem, czy też poszerzanie asortymentu i informowanie o tym odbiorców za pomocą działań marketingowych w mediach społecznościowych, ponieważ posty linkujące do strony także wpływają na jej pozycjonowanie. Przedsiębiorca zaopatrzony w odpowiednie narzędzia i wiedzę po audycie SEO, może przystąpić do rozwijania swojej działalności czy promowania jej w sieci.