Kampanie Allegro Ads
Od wielu lat jednym z najpopularniejszych serwisów aukcyjnych i zakupowych jest Allegro. To tu wielu małych przedsiębiorców rozpoczyna swoją działalność, to także miejsce, dzięki któremu sklepy internetowe mogą dywersyfikować swoją ofertę i pozyskiwać klientów wielotorowo. Niemniej jednak zamieszczane oferty giną wśród gąszczu innych, dlatego warto korzystać z narzędzi jakimi są kampanie Allegro Ads, które mogą być prowadzone na kilka sposobów.
Czym jest reklama na Allegro?
Skuteczne promowanie swoich produktów na Allegro polega na wykorzystaniu ofert sponsorowanych, reklam graficznych, a także sieci reklamowej. W przypadku pierwszego typu promocji sprzedaży wybiera się produkt lub produkty, które będą wyświetlane na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. Oczywiście ważne jest tu dopasowanie słów kluczowych do produktu, tak by najlepiej go opisywały, a jednocześnie, by odzwierciedlały te frazy, które najczęściej wpisywane są przez potencjalnych klientów. Oferty sponsorowane wyświetlane są w górnym lub dolnym panelu po wpisaniu określonych słów kluczowych. Dzięki temu potencjalny klient widzi Twoje produkty jako pierwsze lub jedne z pierwszych, a tym samym masz większe szanse na sfinalizowanie sprzedaży. Oczywiście istotne znaczenie ma powiązanie kampanii z korzystną ceną czy też popularną funkcją SMART, bowiem oferty są coraz bardziej konkurencyjne i nie wystarczy już samo zainwestowanie w wypromowanie wybranych produktów poprzez reklamę na Allegro. Niezwykle popularne są także reklamy graficzne na Allegro. Bardzo często wiele osób poszukuje jakiegoś produktu, ale nie sprecyzowali tego, jak ma on wyglądać. Przykładowo chcąc zdecydować się na fotel w stylu skandynawskim, mają do wyboru uszak, model na biegunach, płozach, długich drewnianych nogach i wiele innych. Mogą być również nie do końca zdecydowani co do tego jaką ma mieć tapicerkę, wysokość, czy kształt. Dzięki grafikom wyświetlanym nad wynikami wyszukiwania znajdą produkt, który jest najbardziej zbliżony do wpisanej przez nich frazy czy ustawionych filtrów wyszukiwania. Tworzenie takich kampanii Allegro Ads jest bardzo proste. Dzięki nim można zwiększyć rozpoznawalność marki, bowiem, poza dwoma dynamicznie dobieranymi produktami, w polu na reklamę znajduje się miejsce na logo firmy oraz krótki slogan reklamowy. Oczywiście grafiki są podpisane z użyciem słów kluczowych. Ostatnią z możliwości, a jednocześnie równie często wykorzystywaną, jest sieć reklamowa. Reklama na Allegro, w dobie silnej konkurencji, może nie wystarczyć, dlatego trzeba szukać innych kanałów do jej prezentowania. Może ona widnieć w wyszukiwarce Google, a także na Facebooku. W tym przypadku trzeba oczywiście rozpocząć kampanię Google Ads, a także posiadać aktywne oferty na Allegro. Podobnie rzecz ma się w przypadku Facebooka, z tymże tutaj można liczyć na skuteczny remarketing. To znaczy, jeśli klient nie sfinalizuje zakupu, a przeglądał Twoją ofertę, to gdy zaloguje się na Facebook zostaną mu wyświetlone reklamy z produktami, które niedawno przeglądał. W ten sposób może z poziomu medium społecznościowego trafić z powrotem na stronę ofertową i zakupić towar.
Korzyści z kampanii Allegro Ads
Niewątpliwie korzystanie z kampanii Allegro Ads niesie ze sobą wiele profitów. Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna, a produkty w sprzedaży lepiej widoczne dla potencjalnych kupujących. Wreszcie kiedy już dojdzie do sfinalizowania sprzedaży zarabiasz, czyli osiągasz swój nadrzędny cel. To nie koniec zalet, bowiem system płatności jest także niezwykle sprawiedliwy. Płacisz dopiero, kiedy użytkownik kliknie w Twoją ofertę, a nie wtedy, gdy jest ona wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania. System CPC uważany jest za jeden z najbardziej sprawiedliwych. Ponadto podajesz maksymalną stawkę CPM, jaką jesteś w stanie przeznaczyć na 1000 wyświetleń graficznej reklamy na Allegro. Samodzielnie ustalasz budżet na dany dzień, masz również możliwość modyfikacji swojej kampanii. Oczywiście nieco wyższe stawki CPC ustala się w przypadku ofert, które są bardziej popularne, a niższe dla tych, które nie cieszą się tak dużym powodzeniem. W związku z tym można dobrze optymalizować swoje wydatki i rozwijać działalność sprzedażową.