Kampanie Google Ads

BartekMetner.pl » Kampanie Google Ads

Doprowadzenie strony internetowej sklepu online do wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie polega jedynie na dbaniu o organiczne wyniki wyszukiwania na podstawie słów kluczowych, ale również wykorzystywaniu opcji płatnych, takich jak kampanie Google Ads. Oczywiście już samo organiczne pozycjonowanie do bezpłatnych nie należy, wszak potrzebna jest tu znajomość optymalizacji SEO, zarówno struktury, treści strony, jak i merytorycznej wartości prowadzących do niej linków, a o to mogą zadbać specjaliści SEO i redaktorzy. Niemniej jednak kampanie zdecydowanie poprawiają widoczność strony. Dzięki nim może pokazać się na tle konkurencji.

Co to jest Google Ads?

Warto wiedzieć, że Google Ads to system reklamowy Google, a dokładnie platforma reklamowa działająca na zasadzie wyświetlania linków sponsorowanych w ramach sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Powstał w 23 października 2000 roku jako Google AdWords, a nazwa Google Ads funkcjonuje od 24 lipca 2018 roku. Działa w systemie licytacyjnym, to znaczy, że reklamodawcy deklarują, ile chcą zapłacić za reklamę i to w dużej mierze od konkurencji zależy czy kampania będzie skuteczna, a reklama dobrze widoczna. Oczywiście znaczenie ma tutaj odpowiednie dobranie słów kluczowych w ramach poszczególnych kampanii Google Ads. Jeśli chodzi o formy płatności, to jest ich kilka, a podstawowa to CPC, czyli za kliknięcie. Są jednak takie kampanie w sieciach reklamowych, gdzie możliwe jest ustawienie opłaty za 1000 wyświetleń oraz maksymalnej stawki za jedno wyświetlenie. Są również systemy płatności za konwersję, czyli uzyskanie pożądanego działania użytkownika strony czy sklepu internetowego, np. zapisania się do newslettera czy dokonania zakupów.

Rodzaje kampanii Google Ads

W sieci reklamowej i sieci wyszukiwania mamy możliwość stworzenia bardzo wielu rodzajów reklam, dopasowanych do potrzeb danej branży czy marki. Zatem kampanie Google Ads mogą opierać się na podstawowej formie reklam tekstowych. Bardzo przypominają organiczne wyniki wyszukiwania. Mamy tutaj maksymalnie 3 nagłówki, 2 dłuższe wiersze tekstu i adres strony docelowej, kierujący użytkownika do danej reklamy, biorącej udział w kampanii. Wyświetla się oczywiście po wpisaniu przez Internautę słów kluczowych zdefiniowanych w ramach danej kampanii. Dla wypożyczalni samochodów działającej w stolicy może to być przykładowo fraza: „najtańsza wypożyczalnia samochodów Warszawa”. Bardzo ciekawym typem reklam jest „tylko połączenie”. Po kliknięciu linku taka reklama automatycznie nawiązuje połączenie telefoniczne z wybraną firmą. Są to kampanie dedykowane użytkownikom urządzeń mobilnych. Przedsiębiorca, który chce zareklamować swoje usługi w ramach kampanii Google Ads, może również zdecydować się na dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. W DSA definiowany jest tylko jeden wiersz podpisu, natomiast zarówno nagłówek, jak i strona docelowa dobierane są przez system Google na podstawie zapytania wpisanego do wyszukiwarki. W wyszukiwarce Google bardzo popularne są również reklamy produktowe PLA. Takie kampanie Google Ads prowadzone są przez sklepy internetowe. Do stworzenia takich reklam niezbędne jest dodatkowo konto Merchant Center, a także plik danych zawierający informację o całym asortymencie sklepu. Warto wiedzieć, że takie reklamy nie wymagają definiowania słów kluczowych. Widoczne jest zdjęcie produktu oraz cena i link z przekierowaniem do sklepu. Po wpisaniu przez użytkownika sieci zapytania w wyszukiwarce, pojawiają się produkty skojarzone z nazwą bądź opisem produktu z pliku danych. Tutaj panuje duża konkurencja, bowiem prezentowane są wszystkie produkty o danej nazwie, zatem istotne znaczenie ma tutaj zainteresowanie potencjalnego klienta konkurencyjną ceną, a także dokładne opisanie produktu, aby nie został pomylony z innym.

Reklamy banerowe w sieci reklamowej to kolejna możliwość do wypromowania swoich produktów i usług. Tutaj trzeba stworzyć kilka wzorów banerów o różnej szerokości, które będą dopasowane do dostępnego miejsca na stronie należącej do sieci reklamowej Google. W ramach sieci reklamowej można wykorzystać także reklamy animowane HTML5, korzystając z oprogramowania takiego jak np. Google Web Designer. Kolejną możliwością wypromowania swoich produktów jest wykorzystanie reklam elastycznych, w ramach których wskazywane są składniki, z których reklama ma być stworzona przez system. Kilka obrazów reklamowych, logo w dwóch formatach, kilka tekstów reklamowych oraz nagłówków – z tego wszystkiego tworzone są reklamy i testowane ich różne kombinacje. Celem jest zawsze uzyskanie jak największej skuteczności. Oczywiście Google w ramach kampanii Google Ads umożliwia także tworzenie reklam w Youtube i poczcie Gmail. Czy wiesz, że Youtube jest drugą najczęściej używaną wyszukiwarką świata zaraz po Google? Nic więc dziwnego, że wiele firm nie tylko tych prowadzących swoje kanały na Youtube, decyduje się na reklamy video. Mogą to być 6-sekundowe filmy, niepomijalne przed wyświetlanymi treściami albo też dłuższe reklamy, w przypadku których płatność następuje jeżeli użytkownik obejrzy 30 sekund materiału. Reklamy mogą być też kierowane na konkretne kanały w Youtube. Na tej platformie oczywiście obecne są także reklamy graficzne i elastyczne, wyświetlane w ramach sieci reklamowej Google. Zatem na Youtube można prowadzić zróżnicowane kampanie Google Ads. Warto skorzystać z walorów Gmail w zakresie promowania usług. Tutaj oczywiście reklamy trafiają do poczty użytkowników w formie wiadomości. W tym przypadku płatność następuje po wyświetleniu pełnej treści wiadomości. Tego rodzaju reklama bardzo często wykorzystywana jest w ramach remarketingu Google, który także działa w ramach Google Ads, wystarczy wgrać do kampanii listy remarketingowe.

Jaką kampanię Google Ads wybrać?

Ponieważ możliwości jest tak wiele, pojawia się dylemat, jak wybrać tę najlepszą wśród gąszczu propozycji. Na pewno sklep internetowy powinien postawić na kampanię produktową PLA. W pewnych branżach, np. tam, gdzie użytkownicy poszukują różnego rodzaju poradników, sprawdzi się również prezentowanie reklamy na Youtube. Przykładowo firma sprzedająca płytki winylowe może reklamować się na swoim czy innym kanale Youtube, przed filmami z instruktażem ich montażu krok po kroku. Z kolei firmy, które prowadzą działalność, gdzie istotna jest szybka obsługa klienta przez telefon, np. pizzerie czy restauracje bądź firmy cateringowe z dowozem do domu, a także takie, gdzie funkcjonują zapisy na telefon, np. medyczne czy kosmetyczne, powinny korzystać z reklam typu „tylko połączenie” w sieci wyszukiwania. Przede wszystkim zatem kampanie Google Ads trzeba dopasować do potrzeb własnej działalności, tak by przynosiły największe zyski i nie generowały strat.

Koszty kampanii Google Ads

Jeśli chodzi o bilans zysków i strat, to bardzo ważne jest ustalenie budżetu na kampanie Google Ads. Koszty zależą nie tylko od ilości i zakresu prowadzonych kampanii, ale również od ruchu, jaki one generują. Budżet dzienny to limit wydatków każdego dnia kampanii. Jeśli jednak w danym dniu kampania wygeneruje większy ruch, to Google zastrzega prawo do zwiększenia limitu dziennego, jednak nigdy nie dochodzi do sytuacji, że koszty przekraczają budżet miesięczny, ustalony na podstawie limitu dziennego i średniej liczby dni w miesiącu. Zatem gdy budżet dzienny na kampanię wynosi 20 zł, a średnio mamy 30,4 dni w miesiącu, to obciążenie nie przekroczy 608 zł. Można także ustalić budżet całkowity na daną kampanię, która ma swoją datę początkową i końcową. Tutaj zawsze system dąży do optymalizacji wydatków, zwiększając limit dzienny w dniu, kiedy ruch jest większy w stosunku do tych dni, gdy jest niski czy znikomy. Dzięki temu środki na kampanie Google Ads nie są marnowane. Dodatkowo należy wiedzieć, że na koszty wpływają także aktualne stawki CPC. Podczas każdego wyszukiwania w Google odbywa się proces aukcji, zapada decyzja, która reklama zostanie wyświetlona i na jakiej pozycji. Biorą w niej udział tylko te reklamy, które się kwalifikują. Istotne znaczenie ma tu obecność lub brak obecności konkurencji. Im większa konkurencja, tym większe są często koszty kampanii Google Ads bądź konieczność jej odpowiedniej modyfikacji. Warto używać przy kampaniach targetowania na podstawie lokalizacji, cech demograficznych, a także zainteresowań odbiorców, nie tylko w przypadku popularnych branż.

Zdobądź indywidualną, bezpłatną wycenę

Zapraszam do wypełnienia formularza. Osobiście skontaktuję się z Tobą, aby wspólnie określić najbardziej efektywną strategię, dzięki której Twoja działalność osiągnie nowe poziomy rozwoju.

Zgoda

Google Partner