Konsultacje SEO
Konsultacje SEO – pozwól się zauważyć w Sieci
Widoczność w sieci, z punktu widzenia przedsiębiorcy działającego w branży e-commerce, jest kluczowa. Jednak nawet firmy oferujące swoje usługi stacjonarnie używają witryn internetowych do szeroko pojętego marketingu, gdyż obecnie jest to najskuteczniejsza forma pozyskiwania nowych klientów. Niestety w konkurencyjnej branży trudno jest przebić się na pierwszą stronę listy wyszukiwania i tu potrzebne jest pozycjonowanie stron www. Nie zawsze jednak jest ono wykonywane w sposób rzetelny, co prowadzi do tego, że oczekiwanie na znalezienie się wysoko w wynikach organicznych wydłuża się albo słowa kluczowe są niewłaściwie dobrane, w związku z czym klient docelowy nie może trafić na stronę. Konsultacje SEO pozwalają dowiedzieć się, jak powinna wyglądać profesjonalna optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google.
Jak wygląda konsultacja SEO?
Na pewno, aby móc skorzystać z konsultacji SEO trzeba mieć stworzoną witrynę internetową albo przynajmniej jej zarys. Spotkanie może odbywać się online za pośrednictwem Skype, Messengera, video konferencji, jak również w siedzibie firmy zajmującej się optymalizacją czy też w firmie, która potrzebuje dostosowania strony internetowej do wymagań algorytmu Google. Przebieg konsultacji SEO zależny jest od tego, czego oczekuje dany klient. Na co innego zwraca się uwagę w przypadku nowo powstających witryn, gdzie dopiero tworzone są treści pod słowa kluczowe, a odmienne będzie podejście w przypadku właścicieli długo działającego sklepu internetowego. W pierwszym przypadku ważne jest by strona miała przyjazny interface, a zamieszczone opisy czy artykuły cechowała wysoka jakość, to znaczy, aby były cenne pod względem informacyjnym czy poznawczym dla danego użytkownika oraz by słowa kluczowe zostały wplecione w sposób naturalny, bez sztucznego „upychania”. Celem firm funkcjonujących w branży od jakiegoś czasu może być gruntownie przebudowanie strony albo wprowadzenie drobnych modyfikacji, np. nowych produktów, które powinny być widoczne w ramach wyszukiwania w Google.
Specjalista SEO wskaże błędy popełnione w ramach pozycjonowania strony, a także w samej jej konstrukcji. Przede wszystkim konsultacje SEO służą znalezieniu najlepszych rozwiązań dla danego biznesu, które zwiększą nie tylko ruch, ale przede wszystkim liczbę konwersji, a tym samym pozwolą nie tylko wypracować wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale również utrzymać ją na dłużej i zrealizować wyznaczone cele sprzedażowe bądź też dotyczące zbudowania większej bazy kontrahentów. Tutaj konieczne jest podejście zgodne z filozofią kaizen w biznesie, a mianowicie nieustanne dążenie do doskonałości i uznanie, że produkt, w tym przypadku witryna internetowa, nigdy nie jest całkowicie kompletny i wymaga stałej pracy, modyfikacji i aktualizacji. Tylko wtedy jest akceptowany i promowany przez algorytm Google.
Czego możesz spodziewać się podczas konsultacji SEO?
W czasie konsultacji SEO specjalista odpowie na wszystkie nurtujące pytania dotyczące pozycjonowania witryny. Ponadto jeśli dostarczysz audyt SEO bądź przynajmniej dostęp do kont Google Analytics i Google Search Console, to zanim dojdzie do spotkania przeprowadzona zostanie analiza danych, która rzuci światło na wszelkie uchybienia w zakresie działań SEO. Przykładowo Google Analytics pozwoli na gruntowne przebadanie ruchu na stronie, tego jak użytkownicy na nią trafili czy z poziomu wyszukiwarki czy też z zewnętrznej witryny. To już daje pewien obraz o tym, czy wybrane słowa kluczowe są skuteczne oraz jak działa linkowanie i czy jest poprawnie skonstruowane. Przede wszystkim ukazuje jednak działanie potencjalnych klientów na stronie, jak długo na niej przebywali, jakich informacji poszukiwali, a to już pozwala na budowanie konkretnych strategii marketingowych i SEO. Może się bowiem okazać, że strona jest kompletnie nieprzyjazna pod względem interface’u, długo się ładuje albo zawiera zbyt mało merytorycznych informacji. Niezbędne jest oczywiście przeanalizowanie tego jak działa konkurencja, której lepiej się wiedzie, w jaki sposób buduje swoje strategie i działania marketingowe, jak podchodzi do kwestii contentu. Tu oczywiście trzeba zaznaczyć, że duplikacja treści z innych witryn jest absolutnie zabroniona, gdyż jest to nieuczciwa konkurencja i często prowadzi do nałożenia kary na daną witrynę, która do tego nie może być skutecznie pozycjonowana. Oczywiście takie działanie w ramach własnej witryny znacząco obniża jej wartość i rangę. Zduplikowany opis pojawia się niżej w wynikach wyszukiwania, gdyż kilka adresów url zawiera tę samą treść. Oczywiście konsultacje SEO dotyczą nie tylko błędnych działań, ale również takich, które powinny zostać podjęte. Przykładowo może chodzić o stworzenie mobilnej wersji strony albo też szybciej ładującej nawet bardziej rozbudowane treści, opartej na technologii AMP. Na pewno istotne znaczenie ma tu grupa docelowa, do której kierowana jest oferta, bowiem wiele osób pomiędzy 18 a 40 rokiem życia korzysta głównie z Internetu na smartfonie, wyszukując informacje czy produkty i usługi. W takiej sytuacji dobrze działająca strona mobilna jest potrzebna.
Przede wszystkim konsultacje SEO pomogą Ci mądrze spożytkować dostępny budżet przeznaczony na działania związane z utrzymaniem, funkcjonowaniem, ulepszaniem i reklamowaniem strony www. Dzięki nim staniesz się świadomym przedsiębiorcą, który nie tylko nadąża za konkurencją, ale nawet jest o krok przed nią.
Jak przebiega konsultacja SEO?
Konsultację możemy przeprowadzić przez Telefon, Skype, Google Meet. Podczas konsultacji analizujemy Twoją stronę i doradzam, jakie zmiany należy wprowadzić, aby poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach.
Jaka jest cena konsultacji SEO?
Cena konsultacji SEO zależy od tego, jak dużo czasu potrzebujemy na jej przeprowadzenie. Zwykle kosztuje ona 200 zł złotych za godzinę.