Pozycjonowanie sklepu internetowego

BartekMetner.pl » Pozycjonowanie sklepu internetowego

Każdy sklep działający w sieci chce być widoczny dla potencjalnych klientów, bo bez tego zaistnienie w ich świadomości nie jest możliwe. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Dzięki temu można znaleźć się wysoko w wynikach organicznych Google. Łatwiej jest również budować skuteczne kampanie czy przede wszystkim zasięgi na portalach społecznościowych, które obecnie mają bardzo duże znaczenie.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Konkurencja na rynku jest bardzo duża i aby przebić się ze swoją ofertą do klienta trzeba podejmować wielotorowe działania marketingowe. Podstawą jest zrozumienie potrzeb grupy docelowej i dopasowanie słów kluczowych nie tylko do oferty czy konkretnych produktów, ale również trendów czy nurtujących problemów. W drugim przypadku istotne znaczenie mają słowa kluczowe długiego ogona, które istotnie wpływają na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Im bardziej trafne dopasowanie, tym wyraźniejsza szansa, że potencjalny klient zmieni się w tego realnego, zatem zwiększą się zyski. Z zakupów online korzysta coraz większy odsetek konsumentów, stąd rynek e-commerce staje się coraz ciaśniejszy, dlatego jakość usług, a co za tym idzie samej witryny, musi być na najwyższym poziomie. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala wzmocnić pozycję marki na rynku, zwiększyć jej rozpoznawalność, wykreować profesjonalny wizerunek, a także zadbać o lepszą promocję w sieci. Pierwszym etapem wpływającym na ranking wyszukiwania jest optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarki internetowej. Dzięki niej nie tylko dba się o lepszy rezultat pozycjonowania, ale również czytelniejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika interface, szybsze ładowanie elementów strony, zarówno tekstów, grafik, jak i zamieszczonych materiałów video. W związku z tym sklep internetowy staje się po prostu bardziej atrakcyjny pod względem wizualnym i pod względem zawartości. Trzeba zdawać sobie sprawę, że większość ruchu na stronie pochodzi właśnie z wyszukiwarki internetowej, mimo że media społecznościowe w tym względzie zyskują na znaczeniu. Pozycjonowanie pozwoli ściślej zintegrować sklep internetowy z jego profilem na Facebooku, Instagramie czy kanałem w serwisie Youtube.

Kiedy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jest kilka możliwości, kiedy należy zlecić korzystanie ze sklepu internetowego. Niektórzy mali przedsiębiorcy na samym początku decydują się na samodzielne działanie, a w sytuacji, gdy to już nie wystarcza zgłaszają się do agencji SEO, by pomogła znaleźć błędy i luki, które uniemożliwiają pięcie się w rankingach wyszukiwania. Wiele sklepów internetowych już na samym początku działalności zleca jego pozycjonowanie specjalistom SEO, gdyż jak najszybciej chce znaleźć się na pierwszych miejscach wyszukiwania, jeśli nie ogólnych, to przynajmniej regionalnych. Na pewno łatwiej jest sklepom niszowym dla pasjonatów czy kolekcjonerów przebić się na rynku, kiedy dane produkty nie są powszechnie dostępne albo też grupa docelowa jest bardzo wąska i łatwiej do niej trafić. Jednak i w tym przypadku pozycjonowanie sklepu internetowego będzie niezbędnym działaniem, bowiem witryna musi być widoczna po wpisaniu danych słów kluczowych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i nie jesteś usatysfakcjonowany z dotychczasowych działań SEO, możesz zrezygnować z usług nierzetelnej firmy, po czym przeprowadzić audyt SEO w agencji i na jego podstawie zdecydować o podjęciu z nią współpracy.

Ile czasu trwa wypozycjonowanie sklepu internetowego?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem długofalowym i ciągłym. O ile można dość szybko znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe, o tyle utrzymanie pozycji jest już trudniejsze, a tym bardziej skomplikowane, im bardziej konkurencyjne, czyli popularne frazy się wybierze. Podobnie rzecz ma się z branżą, bo w przypadku tych wiodących proces na pewno będzie trwał dłużej, nawet 6-9 miesięcy, choć te wartości ciągle się zmieniają, wszak co dzień powstają nowe sklepy internetowe i trudno jednoznacznie oszacować czas wypozycjonowania. Przede wszystkim ważne jest nie tylko wygenerowanie ruchu, ale również konwersji, czyli konkretnego działania użytkownika na stronie, np. zapisania się do newslettera czy dokonania zakupów. Dzięki temu sklep nie tylko może osiągnąć wysoką pozycję, ale również utrzymać ją na dłużej. Oczywiście na szybkość wypozycjonowania sklepu internetowego ma również budżet, jakim się dysponuje.

Zdobądź indywidualną, bezpłatną wycenę

Zapraszam do wypełnienia formularza. Osobiście skontaktuję się z Tobą, aby wspólnie określić najbardziej efektywną strategię, dzięki której Twoja działalność osiągnie nowe poziomy rozwoju.

Zgoda

Google Partner